Şifrem?

100 Yeni Memur Alınacak

Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü

Las Vegas'ta Bir Dünya Şampiyonu Türk
Balıkesirli eski milli maratoncu İsmail Akçay, 1968 ve 1969'da Amerika'nın Las Vegas eyaletinde katıldığı Dünya Maraton Şampiyonası'nda üst üste 2. olarak Türk spor tarihinin en önemli başarılarından birine imza attı.

Yazıyı Boyutu: 13 Punto 14 Punto 15 Punto 16 Punto

O yılları gururla yad eden İsmail Akçay, Las Vegas Dünya Maratonu Şampiyonası'nı, "42 kilometreyi koştuktan sonra 7 kilo verdiğim yarıştı" diye özetliyor.

Milli maratoncu İsmail Akçay, emekli bir asker. Jandarma Astsubay iken gönül verdiği atletizmi kısa sürede geliştiren Akçay, maratona gönül verdi. Ordu Milli Takımında yıllarca başarıdan başarıya koşan İsmail Akçay, Türkiye'yi olimpiyatlarda ve dünya şampiyonalarında da başarıyla temsil etti. Olimpiyat dereceleri bulunan Akçay, Türk spor tarihinin ender sporcularından biri oldu. Balıkesir'de, doğup büyüdüğü şehirde Atletizm İl Temsilcisi olarak görev yapıyor. Balıkesir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde gençlere atletizmi sevdirmeye çalışan İsmail Akçay, emekli olduktan sonra da hayatını adadığı spora katkı sağlamaya devam etti. Uluslar arası birçok şampiyonada başarıları bulunan şampiyon maratoncunun Las Vegas'ta dünya ikincisi olduğu maratondaki bitiş çizgisinde çekilen final fotoğrafı spor tarihi kitaplarına da konu oldu. İngiliz the Sun Gazetesi'nin organizasyonunda yapılan 1968 yılındaki Las Vegas Dünya Maraton Şampiyonası'na davet edilen İsmail Akçay, burada dünya birincisi olduğu yarışı güzergah hatası sebebiyle son anda dünya ikincisi olarak tamamladığını söyledi. Kendisine verilen 2 numaralı forma ile katıldığı yarışta itiraz hakkı olduğu halde mütevazılık gösterip bunu yapmayan İsmail Akçay, Cüneyt Koryürek'in de şahit olduğu hatırasını şöyle anlattı:

"The Sun Gazetesi'nin Las Vegas'ta düzenlediği maraton. Bu fotoğraf, bitiş kurdelesini geçtiği anın fotoğrafını gösteriyor. Bir maratoncunun 42 km bitirdikten sonra 5 ila 7 kilo verdikten sonraki halini en iyi şekilde gösteren bir fotoğraf. Bu, Las Vegas'ta 5 yıl üst üste yapılan dünya maraton şampiyonasında ikinci oluşum. İkisine de iştirak ettim, ikisinde de 2 numarayı verdiler ikinci oldum. 1968 yılında, 28 yaşımdaydım. 68 ve 69'da üst üste katıldım. 68'in kupasını Jandarma Genel Komutanlığı Müzesine aldılar, Ankara'ya. Birinde birinciliği kıl payı kaçırdım. Yanlış parkura girmem nedeniyle birinciyken ikinci oldum. Bitiş yeri çok kalabalıktı, üniversitenin önünde bitiyordu, daha evvel göstermişlerdi. Üniversite yüksek bina, Las Vegas'ta binalar pek yüksek değil, üniversite yüksek bina olduğu için oraya doğru gittim. Kalabalığın içinden çıktım, geriye dönmem için bana işaret ettiler. Geriye döndüm, koridor halinde kalabalığın içinden geçtim. Arkamdaki ikinci olan Kanadalı birinci olmuş. Çünkü 300-400 metre öndeydim, bunu çok iyi bilen, Allah rahmet eylesin Cüneyt Koryürek oradaydı. Hatta, 'itiraz dilekçesi verelim' dedi. Ben gerekmez dedim, birinci olmuşum ikinci olmuşum çok fark etmez deyip gerek görmedim. 69'da tekrar çağırdılar, gittim, yine ikinci oldum. İrlandalı birinci oldu, ben ikinci oldum. Bu yarışı o zaman şahıs organize ediyordu, The Sun Gazetesi'nin sahibi. 5 yıl organize ettikten sonra Las Vegas'taki maratonu Dünya Amatör Atletizmi organize etmeye başladı. O zaman gazetenin reklamı için
Sun gazetesi organize ediyordu."

"LAS VEGAS'TA KAL AYDA BİN DOLAR MAAŞ"
Hayatı birbirinden renkli hatıralarla dolu olan İsmail Akçay, Las Vegas Maratonunu anlatmaya devam ediyor. 1969 yılındaki dünya ikinciliğinden sonra burada kendisi de atlet olan zengin bir işadamının yaptığı tekliften söz eden Akçay, cazip teklifi değerlendirmek isterken Türkiye'ye döndüğünde Genelkurmay Başkanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığının duruma müdahale ettiklerini söyledi. Bu sayede ev sahibi olduğunu anlatan İsmail Akçay, "Benim Amerika'da kalmam için aylık bin dolar maaş verdiler. Orada bir işadamı, kendisi de atletmiş, Las Vegas sokaklarında beraber otelinin reklamını yapmak için koşmamız teklifinde bulundu. 'Akçay'a ayda bin - bin 200 dolar veririm' demiş. Ben asker olduğumu ve tazminat ödemem gerektiğini söyledim. Türkiye'ye gidip işlemlerimi halletmemi, tazminatımı ödeyeceklerini söyledi. Türkiye'ye geldikten sonra yanımda Hüseyin Aktaş diye bir arkadaş vardı, aramızda kalsın dedim. Ama ertesi gün gazetelere baktım haber patlamış. Tam sayfa haberler, Yeşilköy'de, İsmail Akçay Amerika'ya gidiyor diye. Haber duyulunca Genelkurmay, Jandarma Genel Komutanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı devreye girdiler. Gitme, sana buradan bir ev alacağız dediler. Ben de gitmekten vazgeçtim. Bu sayede bir ev sahibi olduk" dedi.

"O ANI UNUTAMIYORUM"
Milli maratoncu İsmail Akçay, Las Vegas dünya maratonundan sonra Amerika'dan Türkiye'ye döndüğünde uçakta yaşadığı bir anasını kahkahalar atarak paylaştı. Maratondaki bitiş anı ile uçaktaki bu anısını hiç unutamadığını söyleyen Akçay, şöyle devam etti:

"O kadar ilginç olaylar geçti ki başımdan. Yine Las Vegas'tan geliyoruz. Yeşilköy'de indik, İç Hatlara bindik, geliyoruz (Ankara'ya). Uçağın içinde biri var, ama kim bilmiyorum. Öyle tahmin ediyorum ki ya Bakan, ya işadamı, ya sanatkar. Herkes selam duruyor, elini öpüyor, elini sıkıyor. Hala kim olduğunu çıkaramadım. Ankara'ya geldik, Esenboğa'da indik. Pilotlar ona hemen önden inmesi için yer gösterdiler, ben uçağın arkasından geliyorum. Aşağıda bando var, adam uçaktan çıktı inerken ellerini kaldırıp selamlamaya başladı. Ama bando da hiç hareketlilik yok. Merasim kıtasının önünden geçti yine hiç hareketlilik yok. Biz uçağın kapısında görünür görünmez bando başladı marşlar çalmaya. Meğer bizi karşılamaya gelmişler. Bana İstanbul'da 'seni merasimle karşılayacaklar hava meydanında' diye söylemişlerdi, fakat ben pek ciddiye almamıştım".

Hayatı boyunca hiç geriye bakmadığını söyleyen İsmail Akçay, Türk spor tarihinin gururu olarak dimdik duruyor.

10.01.2012

Yorumlar   Yorum Ekle

Balıkesir Son Haberler

Ayvalık Zeytin Festivali Yeniden Yapılıyor Balıkesir Yaz Tatiline Hazırlanıyor
100 Yeni Memur Alınıyor. Sındırgı'da Yangın : 1 Ölü
Balıkesirspor hazirun Listesi Harflerin Yerlerini Algılamakta Zorlanma Bozukluğu: Disleksi disleksi Nedir?
Balıkesir'e 3 Yeni Karavan Kamp Alanı Balıkesir E-ticaret Firmaları
Balıkesir'de Sokağa Çıkma yasağı Balıkesir Giriş Çıkış yasaklandı
Balıkesir'de Corona hasta sayısı Ekinlik Adasında Deprem
65 Yaş üstü sokağa çıkma yasağı genelgesi yayınlandı. istanbul Yazlık Bölgelere Akın Etti
Balıkesir'de TOKİ nereye Yapılacak Sındırgı'da Kışla Müzehan Oteli Açıldı
ABD ve Kanada'da Mutfakları Türk Taşları Süslüyor Ayvalık'ta Uyuşturucu Şüphelisi Çift Yakalandı
Balıkesir'de Kargo Aracından Kaçak Tütün Çıktı Zeytin Hasadı Festivali Kapsamında Sembolik Zeytin Hasadı Yapıldı

Balıkesir Gündem Haberleri

Web Sayfası Talep Formu
Firmanı Ücretsiz kaydet
Balıkesir Las Vegas'ta Bir Dünya Şampiyonu Türk

Copyright © 1997 - 2024 balikesir.com Bize Yazın      Kullanıcı Sözleşmesi       Kvkk Bilgilendirmesi